Inwencja w reklamie – dlaczego jest newralgiczna?

Agencje reklamowe wyrastają jak grzyby po deszczu oraz do ich istnienia przyzwyczaili się niemal wszyscy. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, czym się one zajmują. Najrówniej-reklamą. Naturalnie, ale co to znaczy „zajmować się reklamą”? Agencja reklamowa tworzy reklamy na zlecenie. Mogą posiadać one rozliczną formę: są w stanie być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Sieci itp. Coraz to powszechniejsze jest też tworzenie reklam ambientowych, innymi słowy inaczej nietradycyjnych. Takie reklamy znajdują się na środkach przewozu miejskiego (autokarach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w poczekalniach, autach (banery na dachu czy też ciągnięte za samochodem).

Agencje prowadzą pełne kampanie reklamowe, innymi słowy usystematyzowane, planowe działanie marketingowe. Z agencji reklamowej w szeregu przypadków korzystają firmy dopiero wchodzące na rynek, chcąc w ten sposób zbudować pożądany wizerunek własnej marki w opinii publicznej. Kampanie marketingowe mogą przysłużyć się również firmom już istniejącym i nieco zapomnianym w powrocie na rynek. Najczęściej niemniej jednak aktywność agencji reklamowej kojarzy się z pracą nad rzeczowym produktem – sprawdź Prospecting – kampanie szukające klientów – interimsales. Działania reklamowe mają spowodować zaznajomienie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz częściej w odniesieniu do agencji zaprzątających się promocją w sieci używa się określenia „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?

Agencje interaktywne to tak jakby agencje reklamowe, których obszarem działania jest Internet, niemniej jednak nie chodzi tu tylko o zareklamowanie firmy kontrahenta w Internecie. Agencje interaktywne absorbują się konstruowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interakcyjne projektują np. domenę internetową WWW danej firmy. Niektóre są tylko „wizytówką”, obejmującą fundamentalne dane o jednostce gospodarczej, inne są na bieżąco uaktualniane. W związku z tym agencje interaktywne zajmują się pozycjonowaniem strony kontrahenta oraz promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Kontrahenci powierzają też agencjom hosting stron. Są w stanie one być także odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w sieci. Chwilowo coraz to bardziej zaciera się granica między agencjami reklamowymi, a interaktywnymi.

Komentarze / opinie do publikacji

Dodaj komentarz