Jak radzić sobie z utratą ciąży

Utrata dziecka w czasie ciąży to trudne i emocjonalne przeżycie. To naturalne, że odczuwasz przytłaczający smutek po poronieniu lub urodzeniu martwego dziecka, a także szereg emocji, takich jak poczucie winy, złość, smutek i szok. Każdy inaczej traktuje utratę ciąży. Bądź otwarty ze swoim partnerem na temat tego, jak się czujesz, ale zrozum, że oboje możecie nie poradzić sobie ze stratą w ten sam sposób. Daj sobie czas na wyzdrowienie, oprzyj się na tych, którym zależy na tobie, i rozważ dołączenie do grupy wsparcia poronienia lub poronienia.

Dla wielu jest tak wiele nadziei, oczekiwań i planowania, które wiążą się z ciążą. Kiedy masz poronienie lub urodzenie martwego dziecka, może to być druzgocące i izolujące. Ale wiedz, że nie jesteś sam: w Stanach Zjednoczonych od 10 do 15 na 100 ciąż kończy się poronieniem, a 1 na 160 ciąż kończy się poronieniem. jaki zadbać o siebie w ciąży?

To normalne, że po stracie dziecka odczuwasz szok, smutek, depresję, poczucie winy, złość oraz poczucie porażki i wrażliwości. Dni, tygodnie, miesiące, a nawet lata po utracie ciąży mogą być niezwykle trudne i bolesne – tym bardziej, jeśli to nie było twoje pierwsze poronienie lub jeśli dokładnie zaplanowałeś tę ciążę i myślałeś, że zrobiłeś wszystko „w porządku”. „

Jeśli powiedziałeś ludziom, że jesteś w ciąży, możesz martwić się ogłoszeniem wiadomości o swojej stracie. Nawet najszczersze wyrazy współczucia mogą być trudne do przyjęcia.

Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, borykając się z utratą ciąży:

Utrata ciąży to nie twoja wina

Utrata ciąży może dotknąć każdego i zwykle nie jest związana z czymś, co zrobiłeś lub czego nie zrobiłeś. Około połowa wczesnych poronień wynika z problemów genetycznych lub nieprawidłowości chromosomalnych. Reszta wynika z takich rzeczy jak:

Nieprawidłowy rozwój zarodka

Mięśniaki, blizny lub inne problemy z macicą

Szyjka macicy, która nie może pozostać zamknięta (szyjka macicy niekompetentna)

Problemy hormonalne

Infekcja

Zranienie

Choroby autoimmunologiczne, takie jak toczeń, które powodują wytwarzanie przeciwciał przeciwko dziecku

To normalne, że czujesz się winny lub obwiniasz siebie za utratę ciąży i chociaż te uczucia są bardzo realne, to nie twoja wina. Bądź łagodny, daj sobie łaskę i daj sobie czas na regenerację.

Daj sobie czas potrzebny na uzdrowienie

Możesz przechodzić przez szereg emocji po utracie ciąży – lub możesz po prostu czuć się wycofana i nastrojowa i nie możesz się skoncentrować lub spać. To wszystko jest ważne.Nie zmuszaj się do szybkiego ominięcia smutku. Twoje uzdrowienie będzie pełniejsze, jeśli poradzisz sobie ze swoim smutkiem, gdy nadejdzie. Może się okazać, że ponownie przeżywasz ból, zwłaszcza w okolicach terminu porodu lub innych kamieni milowych. Z biegiem czasu wszystko się zmieni i poczujesz się lepiej.

Nawet jeśli czujesz się dobrze fizycznie, oderwanie się od pracy (jeśli jesteś w stanie) może być pomocne. Potrzebujesz szansy na przetworzenie tego, co się stało. Przerwa od rutyny może pomóc Ci zaakceptować i zaakceptować wszystko, przez co przechodzisz.Niektóre prywatne firmy już oferują płatne dni wolne w przypadku utraty ciąży, a Kongres zaproponował ustawę o nazwie Support Through Loss Act, która, jeśli zostanie podpisana przez prawo, będzie wymagała od firm oferowania trzech dni płatnego urlopu osobom, które straciły ciążę. ciąża.

Wiedz, że każdy inaczej opłakuje utratę ciąży

Każdy smuci się inaczej i nie ma dobrego ani złego sposobu radzenia sobie ze smutkiem. Szanowanie dziecka to również proces, który jest unikalny dla każdej osoby.Jeśli twój partner nie wydaje się być dotknięty stratą tak głęboko, jak ty, porozmawiaj z nim otwarcie i szczerze o tym, co się stało i jak to wpływa na ciebie. Dzielcie się swoimi uczuciami i potrzebami, ale dajcie sobie nawzajem swobodę doświadczania straty na swój własny sposób.

Jeśli twój partner jest mężczyzną, warto wiedzieć, że mężczyźni i kobiety mogą inaczej opłakiwać utratę ciąży. Badania wykazały, że psychologiczny wpływ poronienia jest mniej intensywny i nie tak długotrwały u mężczyzn jak u kobiet.

Badania wykazały, że mężczyźni mogą odczuwać lęk, depresję i zespół stresu pourazowego (PTSD) po utracie ciąży, ale nie tak często jak kobiety. Więc nie błędnie zrozum stoicyzmu swojego partnera jako braku troski i nie osądzaj siebie, jeśli nie radzisz sobie tak dobrze, jak oni.

Można mówić o utracie dziecka

Chociaż rozmowa może wydawać się bolesna lub tabu, dzielenie się swoją historią może sprawić, że poczujesz się mniej samotny i pomożesz się wyleczyć. Możesz być zaskoczony, jak wielu twoich współpracowników, kuzynów, sąsiadów lub przyjaciół ma własne historie o stracie i uzdrowieniu.

Możesz znaleźć zrozumienie i wsparcie ze strony nieoczekiwanych osób – co może pomóc zrekompensować fakt, że niektórzy ludzie, których spodziewałeś się zrozumieć, wydają się nie rozumieć tego, jak bardzo cierpisz. Otwarcie na temat swojego doświadczenia może również pomóc w wymazaniu piętna dla kogoś innego i dać mu swobodę i komfort w rozmowie o własnej utracie ciąży.

Pamiętaj, że ktoś, kto nie przeszedł poronienia, naprawdę nie może wiedzieć, kto na to jak. Większość ludzi chce powiedzieć coś pocieszającego, ale nie wie, co powiedzieć. Staraj się nie brać tego do siebie, jeśli mówią coś złego lub w ogóle nic.

Dodaj komentarz